Direktlänk till inlägg 14 april 2010

När är våld Ok?

Av razzoredge - 14 april 2010 11:12

Av razoredge - Tisdag 23 feb 10:24

När är det ok att använda våld?

Jag menar inte överväld....även om jag själv tycker att det i vissa sammanhang skulle vara heeeelt ok!  


Jag själv är absolut ingen våldsam person, jag hatar vanligtvis våld.

Men i vissa situationer så skulle jag nog ändå kunna använda våld mot en annan person. Jag menar om jag av någon anledning får en enkel "smäll" eller mera, självklart försöker jag ju värja mig genom att slå mig fri....om jag inte bara kan springa därifrån....jag tror att det är en instinkt hos de flesta, men kan ha fel.   


Jag skulle också kunna bruka våld för att "rädda" någon annan.

Men det enda som skulle kunna få mig att använda övervåld är om någon gör något riktigt dumt/elakt mot ett barn, såna människor är mindre värda för mig än ett urtuggat och utspottat tugummi.  



Nu menar jag inte vilket våld är ok i lagens ögon, utan när våld är ok i "vanliga" människors ögon?

Vi lär oss att våld aldrig är ok, fast jag tror inte jag är den enda som inte håller med om det.

 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av razzoredge - 14 april 2010 11:18

Av razoredge - Måndag 15 feb 09:06 Det finns många olika "typer" av förhållanden, vissa bra och vissa dåliga. Vet alla varför dom är tillsammans? Sätter sig vissa par ner och tänker/känner efter ibland? Jag gör det defenitivt, finns många ...

Av razzoredge - 14 april 2010 11:15

Av razoredge - Måndag 15 feb 09:27 Vill börja skriva att jag såklart vet att det finns både bra och dåliga inom dessa yrken, jag vet att de finns fula fiskar inom alla yrken. MEN i mina ögon ska det vara svårare för s.k "fula fiskar" att få h...

Av razzoredge - 14 april 2010 11:13

Av razoredge - Måndag 22 feb 08:57 Vad är otrohet? Vart går gränsen? Vad är det värsta sättet att vara otrogen på? Är otrohet endast en handling eller kan man vara otrogen även genom känslor och tankar?   *Nu har jag visserligen inget...

Av razzoredge - 14 april 2010 11:10

Av razoredge - Tisdag 23 feb 10:41 Hat är för mig ett starkt ord och en väldigt stark känsla. Vi kan väl säga så här för att ni ska förstå riktigt hur hat är för mig. Om jag verkligen hatar en person så skulle jag nog känna mig tillfreds om ...

Av razzoredge - 14 april 2010 11:08

Av razoredge - Torsdag 28 jan 12:56 ja precis......var ligger jämlikheten i det undrar jag? Det tjatas och tjatas i att kvinnor ska ha samma rättigheter som män, men hur kommer det sig att det aldrig pratas om att män ska ha samma rättighet...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<<
April 2010
>>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards