Direktlänk till inlägg 14 april 2010

Poliser, ordningsvakter, väktare mfl.

Av razzoredge - 14 april 2010 11:15

Av razoredge - Måndag 15 feb 09:27

Vill börja skriva att jag såklart vet att det finns både bra och dåliga inom dessa yrken, jag vet att de finns fula fiskar inom alla yrken.

MEN i mina ögon ska det vara svårare för s.k "fula fiskar" att få ha på sig en bricka inom dessa arbeten!!


Många lär sina barn att lita på polisen, att polisen är bra osv.

Med dagens rubriker angående poliser så kan man ju undra vart gränsen går.....kan VEM SOM HELST bli antagen och utbilda sig till polis i dagsläget. Är det så få personer som ansöker till utbildningen?

Kankse det vore en ide' att släppa lite på vissa moment och lägga större vikt vid det psykiska??

Näe jag skulle inte bli förvånad om frihetspartiet får en plats i riksdagen, och varför inte ? Vad är det som säger att det blir sämre då? Många ggr. verkar poliser/väktare/ordningsvakter ändå gå sina egna vägar för att lösa situationer. Att de då dessutom har lagens brickor att använda sig av gör ju att de är MYCKET farligare egentligen än en MC-snubbe som knappast ens en 8-åring skulle förlita sig blint på. Men den 8-åringen har ju förmodligen tyvärr fått lära sig att poliser är snälla och dom ska man lita på i alla situationer!!!


Jag har ju även en starka åsikter om att poliser/väktar/mfl. ska ha hårdare straff än "vanligt" folk när de bryter mot lagen.

Varför??? För att de borde faktiskt ha koll på lagen!!! De borde straffas hårdare när de sviker människor som litar på att de håller ordning i vårt land.

Sen att de ska va så lätt att bli anmäld och dömd för våld mot tjänsteman m.m

hmmm borde man inte redan när man söker detta yrke vara medveten om att det finns större risker att få skador eller få höra diverse fula ord??!!

Och självklart får de alltid rätt då vi alla veeeet att man alltid kan lita på personer inom dessa yrken, eller hur var det nu igen??!!


Dessutom verkar det faktiskt som att väktarna i denna stad borde gå inte bara en utan flera kurser i etik och viktigast av allt lära sig om vett och etikett!!!

Då syftar jag mest på de yngre, för de äldre väktarna är oftast trevliga, medans de yngre verkar väldigt måna om att få respekt genom att nervärdera och psyka människor.

En vän till mig sa en gång att det är just dessa hemska väktare som av någon anledning aldrig blev uttagen till polishögskolan och helt enkelt fick stanna på väktarnivå.Tur det då så vi slapp dom i en "högre gradering" tycker jag  


Som sagt jag vet......det finns både bra och dåliga, men dom dåliga är tyvärr också riktigt dåliga!!!!

(Även i denna lilla stad Östersund)


 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av razzoredge - 14 april 2010 11:18

Av razoredge - Måndag 15 feb 09:06 Det finns många olika "typer" av förhållanden, vissa bra och vissa dåliga. Vet alla varför dom är tillsammans? Sätter sig vissa par ner och tänker/känner efter ibland? Jag gör det defenitivt, finns många ...

Av razzoredge - 14 april 2010 11:13

Av razoredge - Måndag 22 feb 08:57 Vad är otrohet? Vart går gränsen? Vad är det värsta sättet att vara otrogen på? Är otrohet endast en handling eller kan man vara otrogen även genom känslor och tankar?   *Nu har jag visserligen inget...

Av razzoredge - 14 april 2010 11:12

Av razoredge - Tisdag 23 feb 10:24 När är det ok att använda våld? Jag menar inte överväld....även om jag själv tycker att det i vissa sammanhang skulle vara heeeelt ok!   Jag själv är absolut ingen våldsam person, jag hatar vanligtvis v...

Av razzoredge - 14 april 2010 11:10

Av razoredge - Tisdag 23 feb 10:41 Hat är för mig ett starkt ord och en väldigt stark känsla. Vi kan väl säga så här för att ni ska förstå riktigt hur hat är för mig. Om jag verkligen hatar en person så skulle jag nog känna mig tillfreds om ...

Av razzoredge - 14 april 2010 11:08

Av razoredge - Torsdag 28 jan 12:56 ja precis......var ligger jämlikheten i det undrar jag? Det tjatas och tjatas i att kvinnor ska ha samma rättigheter som män, men hur kommer det sig att det aldrig pratas om att män ska ha samma rättighet...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<<
April 2010
>>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards