Direktlänk till inlägg 14 april 2010

Förhållanden.

Av razzoredge - 14 april 2010 11:18

Av razoredge - Måndag 15 feb 09:06

Det finns många olika "typer" av förhållanden, vissa bra och vissa dåliga.

Vet alla varför dom är tillsammans?

Sätter sig vissa par ner och tänker/känner efter ibland?

Jag gör det defenitivt, finns många fällor att fasta i....som gör att man verkligen tror att man verkligen lever i ett förhållande byggt på ömsesidig kärlek fast det i själva verket är något helt annat.


Den värsta sorten av förhållanden bygger ofta på att den ena parten har ett osunt kontrollbehov. Oftast känner den andre parten till att börja med smicker över detta vilket nästan alltid visar sig genom överdrivet smicker och svartsjuka.


Av någon anledning så tillåter den ena parten att den andre bryter ner dennes personlighet, världens gladaste säkraste person blir plötligt inte alls lika glad och social. Drar sig undan sina vänner....vad ska man umgås med vänner för när man har en partner som älskar en? Då kan man ju inte låta ens egna intressen/vänner ta dyrbar tid från förhållandet.

Att den andre däremot går ut med kompisar och har annat för sig har ju inte med saken att göra, klart man gärna sitter hemma och bara väntar på världens underbaraste man/kvinna!!!

Man är bara sååå lycklig över att ha ett så härligt och ofta passionsfyllt förhållande byggt på KÄRLEK.


Efter några år kanske man vaknar och tänker att varför är det ok att den ena gör saker men inte den andra osv. Man ifrågasätter kankse saker och ting lite.....

Det är ofta bråk och efter dessa bråk är det mer regel än undantag med försoning åtfäljt av passionerat 6 för att fullända försoningen.

Vid det laget är tyvärr den ena parten oftast inte så stort nätverk kvar, och det blir svårare att ta sig ut så att säga.

Ofta är man också så beroende av den andre parten att man hellre håller tyst och låter allt ha sin gång, för tänk om man blir lämnad då har man ju inget kvar!!??

Då står man alldeles ensam resten av livet, för det kan ju inte finnas någon annan som vill ha en så jobbig, ful och tråkig flickvän/pojkvän som man ser sig  vara!!??


I en sådan situation gäller det att kunna/orka BRYTA MÖNSTRET, vilket sällan är så lätt....men det är klart att det går!!

Bryt upp innan det är alldeles för sent...innan det går heeelt överstyr så att säga.


 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av razzoredge - 14 april 2010 11:15

Av razoredge - Måndag 15 feb 09:27 Vill börja skriva att jag såklart vet att det finns både bra och dåliga inom dessa yrken, jag vet att de finns fula fiskar inom alla yrken. MEN i mina ögon ska det vara svårare för s.k "fula fiskar" att få h...

Av razzoredge - 14 april 2010 11:13

Av razoredge - Måndag 22 feb 08:57 Vad är otrohet? Vart går gränsen? Vad är det värsta sättet att vara otrogen på? Är otrohet endast en handling eller kan man vara otrogen även genom känslor och tankar?   *Nu har jag visserligen inget...

Av razzoredge - 14 april 2010 11:12

Av razoredge - Tisdag 23 feb 10:24 När är det ok att använda våld? Jag menar inte överväld....även om jag själv tycker att det i vissa sammanhang skulle vara heeeelt ok!   Jag själv är absolut ingen våldsam person, jag hatar vanligtvis v...

Av razzoredge - 14 april 2010 11:10

Av razoredge - Tisdag 23 feb 10:41 Hat är för mig ett starkt ord och en väldigt stark känsla. Vi kan väl säga så här för att ni ska förstå riktigt hur hat är för mig. Om jag verkligen hatar en person så skulle jag nog känna mig tillfreds om ...

Av razzoredge - 14 april 2010 11:08

Av razoredge - Torsdag 28 jan 12:56 ja precis......var ligger jämlikheten i det undrar jag? Det tjatas och tjatas i att kvinnor ska ha samma rättigheter som män, men hur kommer det sig att det aldrig pratas om att män ska ha samma rättighet...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<<
April 2010
>>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards